ENSIMMÄINEN ÄITIENPÄIVÄNI


Noniin. Nyt vihdoin pääsin laittamaan meidän äitienpäivän kuulumiset tännekkin. Tosiaan minulla oli elämäni ENSIMMÄINEN oma äitienpäivä. Ihan parasta! Kaikin puolin oli kiva päivä muutenkin. T oli käynyt koiran ja Milan kanssa aamulenkillä ja poimineet minulle valkovuokkoja. Mitkä toivat kahvin kanssa aamulla sänkyyn. Heh, tähän olisi voinut tottua. No ei sen puolen, kyllä T aina välillä tuo minulle viikonloppuisin kahvin muulloinkin sänkyyn. Pientä luksusta arkeen mikä tuntuu aina yhtä ihanalta.

Mentiin ensin T:een vanhemmille kakulle ja kahville. Päätettiin tosiaan, että me käydään molempien vanhemmilla äitejä onnittelemassa. Sillä täällä Salossa on niin vähän ravintoloita, ettei haluttu mennä niihin odottelemaan.

Sitten ajeltiin minun vanhemmilleni. Tämä oli myös minun äitini ensimmäinen äitienpäivä mummona. (Hän on siis mummo ja T:een äiti mamma.) Olin jo etukäteen pyytänyt ei niin ns. juhlaruokaa eli tortilloja. Helppoja ja hyviä. Jälkkäriksi minä olin tehnyt perinteisen mansikkakakun. Eli meidän äitienpäivä ruokailut koostui tällä kertaa todella helpoista ruuista. Tortilloja ja mansikkakakkua.




Kotimatkalla pysähdytiin vielä hautausmaalla. Sillä halusin mummolleni viedä vielä kukkia. Loppu ilta oltiin ihan rauhassa kotona. Käytiin lenkillä ja nautittiin. Kaikin puolin mukava ja rento ensimmäinen äitienpäiväni.

Ei kommentteja